Fiat Tipo Station Wagon 1,4 95KM

Zarząd Fiata postawił przed firmą jasny cel: koncern ma odbudować swoją pozycję na motoryzacyjnym rynku i zawalczyć z konkurencją o klienta. Wypełniając lukę modelową koncern z Turynu wprowadza na polski rynek dwa zupełnie nowe modele Tipo: hatchback i Station Wagon.

 

Ofensywa Fiata na polskim rynku motoryzacyjnym, który został potraktowany przez Włochów jako priorytetowy, rozpoczęła się od udanej ubiegłorocznej premiery Tipo w wersji Sedan (w kilka miesięcy sprzedano 2979 sztuk). Dzięki temu FCA zanotował wzrost sprzedaży nowych samochodów w 2016 roku o 26%. Idąc za ciosem Fiat rozszerzył ofertę sprzedażową Tipo o pięciodrzwiowe modele hatchback i Station Wagon, które mają łączyć w sobie funkcjonalność, prostotę i niezawodność. Kompletując ofertę w ramach jednego modelu, klienci dostają pełną gamę nadwoziową w niezwykle przystępnej cenie. Jest to jeden z czynników, który może spowodować, że Fiat może odzyskać swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym w Polsce.

W tym roku klienci otrzymają pełną ofertę od sedana poprzez hatchbacka i kombi w stanowiącym ponad 30% rynku segmencie C. Najnowsze propozycje z rodziny Tipo mają trafić do garaży młodych kierowców, do rodzin i na parkingi przedsiębiorstw. Idea projektantów z Turynu to niejako powrót do korzeni, kiedy to nadrzędną wartością Fiata była maksymalna użyteczność oraz przyjemny dla oka design za rozsądną cenę.

Wszystkie trzy wersje Tipo są spójnie stylistycznie, ale każda posiada niezależny charakter. W modelach pięciodrzwiowych producent zmienił nieco kształt przedniego zderzaka, stosując jednocześnie okrągłe halogeny i nowe lampy ze światłami LED do jazdy dziennej . W Polsce hatchback i Station Wagon dostępne będą w trzech poziomach wyposażenia. Podstawowa wersja POP posiada m.in. klimatyzację, radio UConnect z portem USB oraz centralny zamek sterowany z kluczyka. EASY i LOUNGE oddają do dyspozycji kierowcy system UConnect z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Dostępne są funkcje Bluetooth, streaming audio i port USB zintegrowany z nawigacją TomTom 3D. Auta wyposażone są standardowo w sześć poduszek powietrznych, systemy ABS, ESC oraz kontrolę trakcji. Za dodatkową opłatą można zamówić czujniki deszczu, zmierzchu, parkowania i kamerę cofania, a także aktywny tempomat z systemem Brake Control. Komfort podróżującym, nawet tym wysokim zapewnią wygodne fotele z tkaniny lub skóry ekologicznej. Tipo w wersji hatchback dysponuje największym w swojej klasie bagażnikiem o pojemności 440 litrów natomiast Station Wagon oddaje do dyspozycji 550 litrów z konfigurowalną podłogą Cargo Magic Space.

Przedstawiając nową rodzinę Tipo, producent zadbał o wyposażenie ich w różne typy silników. Mamy do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1.4 litra i mocy 95 koni, 1.4 T-Jet 120 KM i 1.6 o mocy 110 KM oraz jednostki napędowe diesla MultiJet 1.3 o mocy 95 KM i 1.6 120 KM. Nowością jest motor 1.4 T-jet o mocy 120 KM wyposażony w fabryczną instalację LPG która dostępna jest za dopłatą 3500 zł. Montaż „gazu” odbywa się w fabryce i samochody z takim wyposażeniem objęte są pełną gwarancją producenta. Gama Tipo dostępna jest z manualnymi skrzyniami biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, a także z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią DCT. Wersje z silnikiem 1.6 E-Torq mogą współpracować z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Niezawodny układ zawieszenia z kolumnami MCPherson z przodu i tylne koła połączone belką skrętną zapewniają precyzyjną jazdę i dobre trzymanie w zakrętach.

Tak wyposażone samochody oferowane są w bardzo przystępnych cenach. Przykładowo Tipo 5D w standardowym wyposażeniu kosztuje 49 900 brutto. Niewiele droższa jest podstawowa wersja Station Wagon z silnikiem 1.4 o mocy 95 KM, która kosztuje 53 900 i oferuje w stosunku do hatchbacka dodatkowo relingi dachowe, elektryczne tylne szyby oraz konfigurowalną podłogę bagażnika. Dodatkowo obydwa modele będzie można użytkować przez 11 i 23 miesięcy z limitem kilometrów odpowiednio 12 000 i 25 000 biorąc udział w programie Fiat Abonament. Jest to bardzo wygodna forma posiadania własnych czterech kółek, która z miesiąca na miesiąc zyskuje nowych klientów. W cenie określonej miesięcznej opłaty otrzymujemy usługi przeglądów technicznych, serwisowania, sezonowej wymiany opon oraz pakietu ubezpieczeń. Cena na abonament nowych modeli Tipo dostępna będzie wkrótce.

Krótka jazda testowym kombi z silnikiem 1.4 95 KM daje pozytywne wrażenie. Dobre wygłuszenie wnętrza daje komfort prowadzenia pojazdu, fotele solidnie trzymają zarówno kierowcę jak i pasażera. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy płaską powierzchnię, a dodatkowo konfigurowalna podłoga bagażnika daje spore możliwości w zaaranżowaniu przestrzeni ładunkowej.  Silnik w tej konfiguracji nadaje się idealnie do miasta, „w trasie” odczuwalny jest niedobór mocy.

W odpowiedzi na nową strategię firmy, Fiat zaprojektował rodzinę Tipo, tworząc dobry i dostępny samochód, który powinien zadowolić dużą rzeszę odbiorców. Za niewielkie pieniądze otrzymamy produkt bogato wyposażony o sprawdzonej technice i wyrazistym charakterze. To wszystko może sprawić, że Fiat z powodzeniem rozpocznie udany marsz na szczyty rankingów sprzedaży nowych samochodów w Polsce.

kmh24 testy więcej

wtorek, 21.02.2017
wtorek, 07.02.2017
czwartek, 08.12.2016
poniedziałek, 21.11.2016
czwartek, 27.10.2016
do góry